خدمات گوگل اد بیشتر با کلیدواژه ها کار میکنه، اما اخیرا یه تبلیغات نمایشی رو معرفی کرده و حالا دیگه شرکتها میتونن تبلیغات تصویری (به صورت عکس یا ویدئو) هم داشته باشن و احتمال جذب مشتری رو افزایش بدن. 

 شرکتهایی که با استفاده از ابزار ادوردز تبلیغ میسازن، برای کلیدواژه های مورد نظرشون تو صفحه نتایجی که مردم روی موتور جستجوی گوگل سرچ کردند و بین سایتهای رتبه بالا نمایش داده میشن. این ابزار اطلاعات مختلفی درباره جستجو ارائه میده و میتونید تبلیغاتتون رو ارتقا بدید، یا حتی شرایط خاصی رو هدف بگیرید (مثلا زمان خاصی از روز، محله مشخصی و علایق خاصی).
برای این تبلیغات 55 دسته بندی وجود داره:

  • شبکه های جستجو: این برای تبلیغاتیه که وقتی سرچی روی گوگل انجام میشه، به عنوان نتایج جستجو نمایش داده میشن (بین نتایج بالا).
  • نمایش: تبلیغاتی که به صورت عکس بر روی سایتهای شرکای گوگل نمایش داده میشن. این تبلیغات تصویری هستن و برای همین برای جذب مشتری خوبند، به خصوص برای بازاریابی محصولاتی که ظاهر جذابی داشته باشند.
  • بازاریابی دوباره: با این امکانات میتونید تبلیغات گوگل رو به کسایی که الآن از سایتتون دیدن میکنن نشون بدید. وقتی کسی سایتتونو بدون خرید یا حرفی ترک میکنه، میتونید با بازاریابی دوباره ردیابیش کنید و وقتی به صورت آنلاین وبگردی میکنه براش تبلیغات مرتبط رو نمایش بدید.
  • خرید: اگه یه سایت فروشگاهی هستید و محصولاتی برای فروش دارید، میتونید محصولاتتونو با این دسته تبلیغ کنید، اینجور تبلیغات روی تب خرید یا shopping گوگل به نمایش در میان.
  • یوتیوب: میتونید با استفاده از این قابلیت تبلیغات گوگل رو در قالب هر فرمتی (متن، تصویر و ویدئو) در جایگاههای مختلف سایت یوتویب به مردم نمایش بدید. تبلیغات ویدئویی اول فیلمهای یوتویب قرار میگیرن و تبلیغات تصویری به صورت پاپ آپ بالای ویدئوی ظاهر میشن.

هدفگیری مخاطب: با گوگل ادوردز میتونید بر اساس معیارهای وسیعی مخاطبتونو هدف بگیرید. این معیارها شامل مواردی مثل موضوعات، علایق، کلیدواژه ها، اقدامات کاربر در سایتهای دیگر، جنسیت، سن و موقعیتند. به این ترتیب میتونید تبلیغات انعطافپذیری داشته باشید و اگه درست انجامش بدید به خوبی مخاطب رو هدف بگیرید.