وب نیاز ایجاد میکنه و باید قابل لینک هم باشه – گوگل دنبال این دو ویژگی میگرده.
شاید از بس گفتن محتوای باکیفیت تولید کنید دیگه خسته شده باشید و کلیشه ای شده باشه، اما از اون طرف الگوریتم پاندای گوگل هم داره بیشتر از قبل به این مسئله تأکید میکنه. از وقتی که گوگل به وضوح اشاره کرد که کیفیت محتوا نقش مهمی در مطابقت لینکها با عبارتهای سرچ شده داره، ارتباط بین تجربه کاربری و استراتژی محتوا مطرح شد و همچنان در حال پیشرفته.
 وقتی دارید برای سایتتون محتوا مینویسید، تا میتونید به سوالات جواب بدید. محتوای خوب باید به سوالات جواب بده و محتوایی که از نظر معنایی مرتبط باشه میتونه به خوبی بازتاب دهنده عبارت "از بهینه سازی برای موتورهای جستجو تا بهینه سازی برای تجربه جستجو" باشه.
اگه برای عبارت خاصی رتبه بالایی گرفتید، یعنی گوگل فکر میکنه محتوای شما بهترین جوابها رو برای اون عبارت داره.
بیشتر نصایح گوگل حول ارسال بهترین تجربه کاربری ممکن روی سایتها میگرده و تأکید میکنه که سایتها توجهی به افکارشون در مورد نشونه های رتبه دهی گوگل نداشته باشن.
ساده بگم، شما دارید برای مردم و موتورهای جستجو (هر دو) مینویسید. حالا با نکات زیر می تونید اطمینان حاصل کنید که محتواتون به مذاق هر دو خوش میاد:
محتوای خاص و ارزشمند تولید کنید
صفحه یا مقاله ای که مینویسید باید از خودتون باشه. مردمی که سایتتونو میبینن باید با چیزی مرتبط، مفید و همراستا با موضوع کلی سایت مواجه شن.
گوگل میگه اطمینان حاصل کنید که اطلاعات مفیدی ارائه بدید که به درستی از کلیدواژه های مرتبط استفاده کرده باشه و موضوع عنوان محتواتونو نشون بده. 
1- در هر صفحه یک کلیدواژه رو هدف بگیرید
یه عبارت برای مقاله یا صفحه سایتتون انتخاب کنید که با مخاطب همخونی داشته باشه. انتخاب چند کلیدواژه برای یه صفحه کار سختیه و معمولا هم بهینه سازیش ایده آل انجام نمیشه.
2- کلیدواژه رو تو متن بکار ببرید
کاربرها انتظار دارن واژه هایی رو که تو نوار جستجو تایپ کردند تو متن شما ببینن. دو یا سه بار تو صفحه بکار ببریدشون. البته یادتون باشه که طبیعی باشه.
3- زیادی بهینه سازی نکنید
یادتون باشه که گوگل بیشتر از هر معیار دیگه ای به تجربه کاربری توجه داره. مردم واقعی اولویت دارن و موتورهای جستجو بعد از اونها قرار میگیرن. هیچ وقت تجربه کاربرهاتونو فدای اهداف سئو نکنید.
4- برای طول صفحه یه حداقلی تعیین کنید
طول صفحه بسته به پیامی که میخواهید انتقال بدید