گوگل بارها بهمون یادآوری کرده که جستجوهای موبایلی تو راهن. با توجه به اینکه گوگل میخواد با بهینه سازی تجربه کاربری بهترین خدمات ممکن رو

  • حفظ امنیت کاربر

این هم تغییر دیگه گوگل – بعد از فهرست بندی اول موبایل. مهر 95 گوگل اعلام کرد میخواد سایتهایی رو که پسورد و اطلاعات کارتهای بانکی کاربرهارو بدون استفاده از پروتوکل https جمع میکنن، جریمه کنه. این یکی به خصوص برای فروشگاه های آنلاین کوچیک ممکنه مشکل ساز باشه.
نگران نشید، وبمسترها به راحتی میتونن به کمک یه سری افزونه ها هرچی که برای راه اندازی پروتوکل https لازمه رو به گواهی امینیتیتون اضافه کنن.
اگه میخواهید راجع به افزونه های پروتوکل امنیتی بیشتر بدونید با مشاوران دارکوب تماس بگیرید.
حالا این برای ما چه اثری داره؟
خوشبختانه گوگل به این زودیا قصد نداره فهرستبندی دسکتاپیشو حذف کنه. بنابراین اونایی که هنوز به موبایل نقل مکان نکردن میتونن فعلا راحت باشن.
گری ایلیس (16 آبان 95): سایتهایی که فقط نسخه دسکتاپی دارن هنوز هم تو نتایج جستجوها نمایش داده میشن و قابل پیدا شدن هستن. چطوری موبایلگدن هیچکسو به سرای عدم نفرستاده؟
این حرف یعنی قراره کسایی که به پروتوکل httpss منتقل نشدن جریمه بشن. عدم امنیت سایتها به طوری که اطلاعات حساس کاربر رو به خطر بندازه برای گوگل خیلی مهمه. گوگل میخواد از کاربرهاش حمایت کنه و اگه سایتتون پتانسیل امنیتی ضعیفی داشته باشه باید منتظر عواقبش باشید.

  • 3 نکته برای در امان موندن از تغییرات الگورتیم بعدی

1- سایتتونو امن کنید!
اگه مدیر یه پلتفرم فروشگاه آنلاین هستید یا کاربرهای سایتتون باید لاگین کنن، باید در اولین فرصت ممکن چک کنید که سایتتون با پروتوکل https کار میکنه یا نه.
چون نهایت دیگه تا بهمن ماه وقت دارید و اگه تا اون موقع آماده نباشید احتمالا رتبه سایتتون روی صفحه نتایج گوگل پایین میاد.
2- میزبانی موبایل
 هیچوقت، هیچوقت سایت موبایلیتونو روی زیردامنه میزبانی نکنید. درسته گوگل بخاطر این مسئله جریمتون نمیکنه، اما اینطوری برای بعدهای خودتون مشکل درست میکنید. بهتره به جای اینکار برای همه صفحات سایتتون از طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) استفاده کنید.
ساخت اول موبایل یکم به پروژه های ساخت سایت فشار میاره، چون توسعه دهنده ها و مدیرها باید اوایل توسعه سایت به روشهای ترکیبی سئو توجه داشته باشند.
اینجور مواقع توسعه دهنده ها باید به این نکات توجه کنند:
مدیریت مارک آپ داده های سازمان یافته در هنگام تعادل سرعت موبایل
اولویت دادن به سرعت بارگذاری سایت موبایلی نسبت به سایت دسکتاپی
 اطمینان از اینکه همه محتوای سایت دسکتاپی روی سایت موبایلی هم نمایش داده میشه

  • اطمینان از کیفیت سایت

اگه میخواهید سایتتون از نظر عملکرد بر روی دستگاه های تلفن همراه تو اوج خودش باشه، مهمترین چیز اجرای سئو برای موبایله. خیلی کارها میشه انجام داد اما اولین اولویتتون باید مدیریت طول تگ های عنوان برای موبایل باشه (حدود 70 کاراکتر).
اگه حس میکنید چیزی از اینها سر در نمیارید میتونید با مشاورین دارکوب تماس بگیرید تا براتون توضیح بدیم. 
میتونید از ابزار Google Search Console Fetch استفاده کنید و ببینید عنکبوتهای گوگل چطوری سایتتونو میخونن. میتونید خودتون این ابزار رو طوری تنظیم کنید که سایتتونو هم از دید موبایل ببینه هم دسکتاپ.
 این ابزار بی نهایت مفید و به درد بخوره و جا داره که همه توسعه دهنده ها، وبمسترها و بازاریابهای دیجیتالی تو جعبه ابزارشون داشته باشنش.

  • ارتقای دائمی سایت

گوگل هم مثل هر کسب و کار دیگه دائما داره سعی میکنه تجربه ای که کاربرهاش موقع جستجو دارن رو بهبود ببخشه. اگه یاد بگیرید شما هم همراه با تغییرات گوگل پیش برید،