امروزه، با گسترش استفاده از اینترنت و شبکه های اجتماعی، بسیاری از کسب و کارها با فعالیت در شبکه های اجتماعی مختلف اقدام به جذب مشتری و فروش محصول می کنند و در این میان نام لینکدین، نام تازه ای برای کسب و کارهای نیمه حرفه ای است. از این رو برخی مشتریان، علاقه دارند دربارۀ شبکه اجتماعی لینکدین اطلاعات بیشتری کسب کنند.

در این مقاله قصد داریم به شما توضیح دهیم که لینکدین چیست و چگونه می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد. با ما همراه باشید.

لینکدین، شبکه اجتماعی مخصوص مشاغل و کسب و کارهای حرفه ای است که در دسامبر سال ۲۰۰۲ افتتاح شد و در ماه مِی ۲۰۰۳ در دسترس کاربران اینترنت قرار گرفت.

Linkedin در سپتامبر سال ۲۰۱۶ اعلام کرد که بیش از ۴۶۷ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد که از این تعداد بیش از ۱۰۶ میلیون نفرشان، کاربر فعال محسوب می شوند.


لینکدین هم اکنون بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.

معمولاً از لینکدین به عنوان رزومه آنلاین یاد می شود. کاربران می توانند پس از ثبت نام در لینکدین، پروفایل کاربری خود را ایجاد کنند و با دیگران (کارفرمایان و کارمندان دیگر شرکت ها) در ارتباط باشند. این ارتباط برخلاف دیگر شبکه های اجتماعی کاملاً کاری است و محتوایی که در این شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود، باید با شغل یا صنعتی که در آن مشغول هستید، مرتبط باشد.

از طریق همین فعالیت ها، کارفرمایان می توانند نیروی کار مورد نیاز شرکت خود را به دست آورند. همچنین، لینکدین به شرکت ها اجازه می دهد که صفحه ای اختصاصی برای تجارت خود راه اندازی کنند. به این ترتیب، شرکت ها قادرند فعالیت های کاری خود را در صفحۀ اختصاصی شان با دیگران به اشتراک گذارند تا کاربران بتوانند اخبار و فعالیت سازمان های مورد علاقه خود را دنبال کنند.

همچنین، بخش Jobs لینکدین به شرکت ها امکان می دهد با قرار دادن موقعیت های شغلی موجود در سازمان خود، اقدام به جذب کارمند کنند.


در این بخش شما می توانید آگهی استخدام قرار دهید یا به دنبال شغل مناسب خود بگردید.

در ماه ژوئن سال ۲۰۱۶، مایکروسافت اعلام کرد وب سایت لینکدین را با مبلغ ۲۶٫۲ میلیارد دلار خریداری کرده است.

آیا لینکدین برای کسب و کار من مناسب است؟

برای اینکه بدانید آیا لینکدین به درد کسب و کار شما می خورد یا خیر، پیش از هر چیزی باید بازارِ هدف خود را تعیین کنید. شما باید بدانید آیا محصول یا خدماتی که ارائه می کنید، می تواند در یک شبکه اجتماعی تخصصی طرفدار داشته باشد یا خیر!

حتما بخوانید:  دیجیتال مارکتینگ در سال 2016: دوران پس از دیجیتال

همانطور که گفتیم، لینکدین بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است. این موضوع به این معنی است که شما با کاربران عادی شبکه های اجتماعی در تماس نیستید. ناگفته پیداست که کاربران Linkedin بسیار سخت گیرتر از کاربران دیگر شبکه های اجتماعی هستند، بنابراین استراتژی حاکم بر دیگر شبکه های اجتماعی در لینکدین کارایی ندارد.

از طرف دیگر، همین تخصصی بودن شبکه اجتماعی لینکدین، فضای بسیار مناسبی را در اختیار بازاریابان B2B قرار داده است. Linkedin به بازاریابان B2B اجازه می دهد تا با دیگر کسب و کارها  و حتی رقبای تجاری خود در تماس باشند. لازم به توضیح نیست که گسترش ارتباطات، در طولانی مدت می تواند به نفع فعالیت های تجاری تان باشد.

پیشنهاد ما در نوین به شما این است که هرچه سریع تر فعالیت خود را در لینکدین آغاز کنید. شبکه اجتماعی لینکدین می تواند ابزار مناسبی برای جذب مشتری باشد، به خصوص اگر شرکت تان معتبر است و بازار هدفِ محصولاتتان سایر تجارت هاست.

با فعالیت در لینکدین نه تنها به عنوان فردی خبره در صنعت خود شناخته خواهید شد، بلکه به مرور زمان فرصت های شغلی فوق العاده ای به شما پیشنهاد می شود.

نحوه فعالیت در لینکدین، تقریباً شبیه به دیگر شبکه های اجتماعی است، با این تفاوت که محتوای تولید شده برای لینکدین حتماً باید با کیفیت، ارزشمند و آگاهی بخش باشد. تولید کردن چنین محتوایی کار چندان دشواری نیست و تنها به زمان و تحقیق نیاز دارد. با رعایت کردن نکات زیر می توانید فعالیت خود را در شبکه اجتماعی لینکدین گسترش دهید:

پروفایل Linkedin، در واقع رزومه کاری شماست، پس بهتر است پروفایل کاربری خود را تا جای ممکن کامل کنید تا هر فردی که پروفایل شما را مشاهده می کند، بتواند با سوابق تحصیلی و شغلی شما آشنا شود.

پس از آنکه در لینکدین ثبت نام کردید، وارد حساب کاربری خود شوید. در این قسمت Linkedin از شما می خواهد اطلاعات خود را به طور کامل وارد نمایید. این اطلاعات شامل نام و نام خانوادگی، سوابق تحصیلی، سوابق کاری، محل کار فعلی، عکس، علایق و توضیحاتی مختصری درباره خودتان است.